עתירה לבג"ץ: לנקוט בצעדים כנגד המשנה ליועמ"ש עו"ד זילבר

ישראל רובין No Comments on עתירה לבג"ץ: לנקוט בצעדים כנגד המשנה ליועמ"ש עו"ד זילבר

התנועה למשילות ודמוקרטיה עתרה לבג"ץ: מדוע לא ננקטו צעדים משמעתיים כנגד המשנה ליועמ"ש עו"ד דינה זילבר, בעקבות התבטאויותיה נגד הממשלה

בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התנועה למשילות ודמוקרטיה עתרה הבוקר (ראשון) לבג"ץ בבקשה להוציא צו על תנאי המורה לשר המשפטים אבי ניסנקורן, ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ לנמק מדוע אינם נוקטים בהליכים משמעתיים נגד המשנה ליועמ"ש דינה זילבר בעקבות הביקורת שמתחה כנגד הממשלה בנאום בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה.

עוד בטרם העתירה, פנתה התנועה אל כל הגורמים כדי שיפעילו את סמכותם על פי תקנון שירות המדינה, אך נענתה באופן לא ענייני ובתשובות מתחמקות.

התנועה מציינת כי בדבריה של זילבר נמתחה ביקורת ברורה על ראש הממשלה, שרי הממשלה ומדיניותם ועל חברי כנסת, נבחרי ציבור, המקדמים את המשילות בישראל. בעוד שעל פי תקנון שירות המדינה חל איסור על עובד בדרגתה של עו"ד זילבר, לבקר את הממשלה וכך גם קבע בית המשפט העליון.

התנועה מציינת כי בעבר ננזפה זילבר על דברים שאמרה בשנת 2018 בדיוני ועדת החינוך של הכנסת כאשר מתחה ביקורת על הצעת חוק ממשלתית ועוד קודם לכן בשתי הזדמנויות שונות אמרה עו"ד זילבר דברים שעובד ציבור מנוע מלהגיד.

המשנה ליועמ"ש: "משילות היא מפלטו של הפייק מנהיג"

עו"ד יסכה בינה שהשתתפה בהכנת העתירה אמרה: "אם סיטואציה בה עובדת ציבור בכירה מפרה שוב ושוב את החוק ואת כללי שירות המדינה, גם לאחר שננזפה והוזהרה, אינה מצדיקה העמדה לדין משמעתי, לא ברור מה יצדיק העמדה לדין שכזו. במיוחד כאשר מדובר בהתבטאויות פוליטיות בוטות תוך ניצול הבמה הציבורית שניתנה לה בשל עבודתה במשרד המשפטים".



0 תגובות